Schema Growth Driven Design

Growth Driven Design, aanpak om sneller sites te bouwen

Oke, ik weet het. Deze website is zeker nog niet waar hij moet zijn. Mijn hemel, wat moet ik nog veel doen. Maar maak je geen zorgen. De ideeën zijn er allemaal. Het is alleen een kwestie van uitvoeren. En eigenlijk ben ik vrij modern bezig met deze website. Waarom?

Websites moeten evolueren

Er is een hele nieuwe stroming op komst als het gaat om website design. De stroming heet “Growth Driven Design” (GDD) en het heeft zeker voordelen. GDD zegt; als je een website gaat bouwen dan weet je van tevoren niet of alles dat je bedenkt gaat werken. Maar toch plannen we websites alsof we een brug gaan bouwen. Alles moet eerst duidelijk zijn en dan gaan we aan de slag. En als de website klaar is vergeten we voor het gemak dat het dé spil is van onze online marketing. We kijken niet genoeg naar de analytics data, het aantal leads dat binnenkomt, welke pagina’s goed presteren, hoe mensen over de site bewegen enzovoort. Dan heb je veel geld uitgegeven en weinig resultaat. GDD doet het anders.

Schema Growth Driven Design
Traditioneel versus GDD

Meet website gedrag en pas aan

Growth Driven Design zegt; start eenvoudig, meet doorlopend en leer!  Vervolgens pas je het geleerde natuurlijk toe op de volgende fase van je website. Wat me bevalt aan de aanpak is dat het meten vanaf de start is ingebouwd. Want je website is echt de spil (hub) van je online marketingactiviteiten. Daar moeten de conversies plaatsvinden. En hoe mooi het design en de visuals ook zijn, als er geen hond converteert, is het allemaal niets waard. Door vanaf de start te meten weet je wat werkt en niet werkt. En daar kun je wat mee.

Het is geen brug maar een website

Bij Growth Driven Design bouwen ze dus ook geen websites zoals je een brug bouwt. En best logisch want bij een site heb je ook niet elk onderdeel nodig vanaf de start. Wezenlijk anders dan bij een brug waarbij het best handig is dat de pijlers er staan voordat je met het wegdek begint. Nee, bij GDD beperk je je in het begin tot het minimum dat nodig is om bezoekers te informeren en overtuigen van jouw organisatie. Een essentieel onderdeel is natuurlijk dat die leads converteren dus dat moet er zeker in. Maar die geweldige pagina waar jij je medewerkers op briljante wijze toont aan de wereld laten ze nog even zitten in het begin. Dat brengt de kosten natuurlijk behoorlijk omlaag.

Als laatste, Growth Driven Design helpt sales & marketing aan input. Door steeds te meten en te testen weet je wat mensen aanspreekt en dat is belangrijk voor de commerciële teams. Maar de andere kant op werkt ook. Marketing & sales leveren juist in het begin veel van de input om te zorgen voor optimale conversie van de site.

Ik ga voor Growth Driven Design, ik moet wel:)

Dus, eigenlijk heb ik een hele moderne website neergezet. Niet teveel en niet te weinig. Tuurlijk, ik moet nog een formuliertje hier en daar plaatsen voor de conversie. Maar dat is de volgende stap. Eerst maar eens meten of er wel bezoekers komen.

Wil je meer weten? Kijk dan eens op deze instructiesite over Growth Driven Design. De website legt niet alleen uit wat het is maar laat ook nog eens goed zien hoe je het toepast. En Google je de term dan zul je zien dat GDD een evolutie is die vanuit inbound marketing is ontstaan. Er zijn veel Amerikaanse Inbound marketingbureau’s die het op dit moment omarmen.

Succes met je website!

Similar Posts