Voorbeelden van Buyer Persona’s
| |

Voorbeelden van Buyer Persona’s

Bij het opstellen van Buyer Persona’s is het handig om een aantal voorbeelden te hebben. Onderstaande voorbeelden zijn een selectie van enkele Buyer Persona’s die ik online vond. Er zijn grote verschillen tussen de Buyer Persona’s hieronder. Juist daardoor zijn ze goed studiemateriaal om te analyseren en te onderzoeken welke elementen voor jouw organisatie van…

Videomarketing in een inbound marketingstrategie
|

Videomarketing in een inbound marketingstrategie

Naar aanleiding van Inbound Marketing Talks nummer 5 over uitleganimaties ging ik op zoek naar artikelen over videomarketing. Om te kijken hoe video past in een inbound marketingstrategie, over de structuur van een goede marketingvideo, andere manieren van hosten dan YouTube en om mooie voorbeelden te vinden. Hieronder vind je een selectie van de beste…

Instagram in een inbound marketingstrategie
| |

Instagram in een inbound marketingstrategie

Instagram is mijn favoriete social mediakanaal. Waarom? Het is visueel, heeft een handige interface, geeft lekker veel interactie en is bovendien niet moeilijk om in te stappen. Maar zoals elke nieuw social mediakanaal kan het soms wat overweldigend zijn. Zeker als je het zakelijk wil inzetten. Daarom een blog over hoe je Instagram kunt inzetten…

E-mailmarketing: veelgestelde vragen

E-mailmarketing: veelgestelde vragen

E-mailmarketing is nog steeds het marketingmiddel met het hoogste rendement. Een van de laatste onderzoeken (2015) geeft e-mail een ROI (Return On Investment) van 3800%*. Alhoewel veel organisaties e-mail in hun marketingmix hebben opgenomen, merk je toch dat er nog altijd veel vragen zijn. Vandaar dit overzicht van de belangrijkste veelgestelde vragen over e-mailmarketing. Mis je…

HubSpot CRM review
| |

HubSpot CRM review

Een goed CRM-systeem is een essentieel onderdeel van marketing en sales. Het helpt je om leads te converteren tot klant en die klanten te binden aan je organisatie. Vroeger moest je diepe zakken hebben om een goed CRM-systeem te implementeren. Maar die tijd is voorbij. Sterker nog, HubSpot CRM is gratis. De belangrijkste vraag is…

Black Friday and Cyber Monday – groei in UK online shopping
|

Black Friday and Cyber Monday – groei in UK online shopping

Elk jaar doet IBM onderzoek naar het gedrag van shoppers tijdens Black Friday. En elk jaar groeit het online bezoek en de online aankopen. 2015 was geen uitzondering. Uit het onderzoek blijkt dat de online verkopen op Black Friday met maar liefst 50% zijn gegroeid ten opzichte van 2014. Voor Cyber Monday gold dat er…

Leadin, meer inzicht in de bezoekers van je site
|

Leadin, meer inzicht in de bezoekers van je site

Als je wil kennismaken met inbound marketing dan is Leadin een hele leuke start. Leadin is een initiatief van een aantal medewerkers van HubSpot. Zij pakten een klein, maar belangrijk, deel van de HubSpot features en stopte dat in deze nieuwe tool. Wil je meer weten over je websitebezoekers? Dan is Leadin de tool voor…

HubSpot, de nieuwe features van Inbound 2015
|

HubSpot, de nieuwe features van Inbound 2015

Rond het Inbound 2015 congres, of festival kun je beter zeggen, lanceerde HubSpot een groot aantal verbetering aan zijn inbound marketing platform. In dit artikel per feature een korte beschrijving zodat je in een keer op de hoogte bent.  Website Het vorige CMS van HubSpot heette COS (Content Optimisation Systeem) en dat was een verwarrende…