Onder het motto, “het leven is te kort, geniet van elk moment”, vier ik hierbij m’n eerste jubileum. Eén maand aan de slag in m’n nieuwe bedrijfje Boom Inbound. Dat is niet niks natuurlijk en je vraagt je vast af, Paul hoe is het gegaan?
De zaak draait als een dolle…
.., ik ben geen avond thuis. Niet waar natuurlijk want ik werk voornamelijk vanuit thuis. Maar het is heerlijk om te zien dat er in de eerste maand al voor twee bedrijven mag werken. Rijnzicht Oogkliniek was de eerste en sinds één oktober ben ik aan de slag voor een bedrijf uit Utrecht met de mooie naam Highstreet.
Het werk is divers
Voor Rijnzicht Oogkliniek ben ik begonnen een analyse te maken van de marketing & sales van hun organisatie. Welke marketingdoelen / sales doelstellingen zijn er? In hoeverre worden die doelstellingen bereikt? Hoeveel kennis is in de organisatie van inbound marketing? Welke marketingtools worden gebruikt voor de website, e-mailmarketing, social, enzovoort. Op basis daarvan heb ik een plan gemaakt en zijn we begonnen.
Aan de andere kant zit ik gewoon aan de knoppen. Ik help ze met het produceren van de juiste content voor de doelgroep, we versturen de e-mailings en zorgen dat er gepost wordt op de social kanalen. Zoals bij elke organisatie is er nog heel veel te doen. Maar het team komt al in een goed ritme en dat is natuurlijk leuk om te zien.
Voor Highstreet ben ik net begonnen. Zij maken een shopping app en daar lopen twee trajecten parallel. Eén de content schrijven die ze nu al graag naar buiten willen brengen. En twee, het analyseren van online marketing om te kijken hoe het beter kan. Ik heb een aparte blog geschreven waarin ik het project uitleg maar ook vertel wat het bedrijf Highstreet precies doet.
Logo
Ook deze maand gedaan: een logo laten maken. Niet door een reclamebureau maar laten ontwerpen via 99 Designs. Dat is een marktplaats die organisaties in contact brengt met een grote groep designers wereldwijd. Je schrijft een briefing, zegt hoeveel je gaat betalen – 249 euro in mijn geval – en dan krijg je ontwerpen. Het platform laat je heel eenvoudig communiceren met de designers zodat je die ontwerpen steeds verder verfijnt. Uiteindelijk kies je een aantal finalisten en uit die finalisten een winnaar. Heel leuk proces en ook goed te gebruiken voor website design, posters of ander marketingmateriaal. Neem wel even de tijd want het proces kost zo’n twee weken.
Website
In de eerste maand heb ik ook m’n website gelanceerd. Een lekker rustig design en niet al teveel ingewikkelde dingen maar zeker strak. Er moet nog van alles aan gebeuren maar tot nu toe concentreer ik me vooral op het schrijven van content. Gewoon omdat dat leuk is om te doen, uiteindelijk goed is voor de zoekresultaten en je die content later op allerlei manieren kunt hergebruiken. De website is gebouwd in WordPress met het theme Sensible van Modern Themes. Het kost veel tijd en is natuurlijk nooit af maar ik ben blij dat het begin er staat. En, het bewijs dat je dat gewoon zelf vanuit je luie stoel in elkaar kunt klikken. Want nog teveel ondernemers betalen wat mij betreft veel te veel geld voor hun websites.
Urenpakket gezocht..en gevonden
Het is natuurlijk heel belangrijk om de uren die ik maak goed te registreren. Voor m’n opdrachtgevers maar ook voor mezelf. Dus ik moest op zoek naar een pakket om dat mee te gaan doen. Evenals een manier om facturen te kunnen versturen (erg belangrijk puntje). Ik heb een pakket gevonden dat ik alleen maar van harte kan aanbevelen: www.harvest.com. Eenvoudig in gebruik, heeft een iPhone app, Apple watch app en zeer flexibel. Je kunt er zelfs je uitgaven in bijhouden en vanuit factureren. En de prijs is ook niet slecht dus voor iedereen die in ongeveer dezelfde business zit, het bekijken waard.
Veel content geschreven
Ik geloof in content. Ik geloof dat het bedrijven helpt om een band te bouwen met hun publiek. Ik zeg expres publiek omdat bedrijven dat zo moeten gaan zien. Sommige doen dat al -Red Bull is groter als uitgever/organisator dan het drankje- maar het moet bij meer bedrijven gaan gebeuren. Het zijn uitgevers die voor hun publiek content moeten willen produceren. Content om mensen naar de website te trekken, om ze te cultiveren tot ze klaar zijn om te kopen en om klanten gelukkig te maken. En ik geloof in practice what you preach. Dus maak ik content waarvan ik denk dat mensen er iets aan hebben.
Conclusie = Top!
Ik ben blij. Blij met de keuze om weer opnieuw te beginnen, blij dat er gelijk al klanten komen en blij met alle reacties om me heen. Dank je wel allemaal.
Heb je vragen over online marketing, of de tools die ik gebruik, of iets anders, stuur me gewoon een e-mail (paul@boominbound.nl). Wie weet kan ik je op weg helpen.
Oh, en als je je afvraagt; waarom toch die naam Boom Inbound, ik heb een leuke blog geschreven over het ontstaan van de term Inbound Marketing.
Abonneer je op het blog
Met m’n maandelijkse nieuwsbrief hou ik je op de hoogte van de laatste artikelen op m’n blog. Laat je gegevens achter en mis nooit meer iets.
Selecteer een geldig formulier