HubSpot – strategie voor online marketing [IMT 9 video]

HubSpot our story

Hubspot was niet altijd die beursgenoteerde organisatie met duizend medewerkers. In 2005 was het nog slechts een overtuiging in de hoofden van Dharmesh Shah en Brian Halligan. De overtuiging dat er behoefte was aan een centrale Hub voor al je online marketingactiviteiten. En dat niet alleen, ook moesten marketeers geholpen worden om zich aan te passen aan de snel veranderende wereld van online marketing. Dus werd in 2006 het bedrijf HubSpot opgericht. Met Dharmesh als techneut / start-up specialist en Brian […]

Inbound marketing talks 8 met Frans Reichardt

Frans Reichardt over blije klanten

De eerste Inbound Marketing Talks maakte ik met Frans Reichardt. Het was een pilot om te kijken of Blab inderdaad een goed kanaal zou zijn om op deze manier over online marketing te praten. Het onderwerp was testen in e-mailmarketing en via de link zie je hem terug. We hadden welgeteld twee verdwaalde kijkers uit Verweggistan maar het was wel duidelijk dat het werkte. Het was dan ook niet meer dan logisch dat Frans snel zou terugkeren in Inbound Marketing Talks […]

Buyer’s Journey, model voor betere marketing

“De Buyer’s Journey, ja veel over gehoord maar ik weet niet exact wat het is.” Dat is de reactie die ik vaak krijg als ik dit model ter sprake breng. Terwijl het een zeer handig model is om je marketing te verbeteren. Vooral als je met contentmarketing wil starten of je huidige contentmarketing wilt verbeteren. Daarom een uitgebreid artikel over de Buyer’s Journey en hoe je het model inzet om je marketing te verbeteren. Wat is de Buyer’s Journey? De Buyer’s […]

Inbound Marketing Talks 7 – Instagram marketing met Kirsten Jassies

Header artikelen IMTalks - groen

Blabben is echt een uitvinding beste marketeers. Het is een prachtig medium voor een talkshow format met heel veel interactie met je publiek. In Inbound Marketing Talks nummer 8 zie je hoe leuk dat kan zijn. Samen met Kirsten Jassies praten we over Instagram en Instagram marketing. Kirsten praat honderduit, kijkers komen aan boord en er zijn heel veel vragen.   Wil je op de hoogte blijven van de laatste Blabs? Schrijf je in voor Boom Inbound Updates!

Inbound Marketing Talks 6 – Social media trends met Vera Verkooijen

Header artikelen IMTalks - groen

Het is niet makkelijk om vijf jaar over te slaan en je te bedenken hoe het social media landschap er dan bijstaat. Toch deden Tim en ik dat in de zesde aflevering van Inbound Marketing Talks. Te gast was Vera Verkooijen van Komfo en Eve Riupussa schakelt ook even in om mee te Blabben. Zij heeft een populair blog en grote Instagram following met “We like Bali”. Leuk ook om haar mening te horen over de toekomst.     Op […]

Het eerste kwartaal van Boom Inbound

Taart

Ik had beloofd om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen bij Boom Inbound. Bij deze dus. Bottom line: ik heb het vreselijk naar m’n zin. Tegen iedereen die met plannen rondloopt om voor zichzelf te beginnen zeg ik, doen!  Oké, maar waar zal ik beginnen met m’n update? Eerst maar even over m’n vakgebied. Een groot deel van inbound marketing draait om content (blogs, video, audio). En aangezien ik graag wil voelen wat m’n klanten ook meemaken […]

Black Friday and Cyber Monday – groei in UK online shopping

Apple store Hong Kong

Elk jaar doet IBM onderzoek naar het gedrag van shoppers tijdens Black Friday. En elk jaar groeit het online bezoek en de online aankopen. 2015 was geen uitzondering. Uit het onderzoek blijkt dat de online verkopen op Black Friday met maar liefst 50% zijn gegroeid ten opzichte van 2014. Voor Cyber Monday gold dat er 23,6% meer werd verkocht dan het jaar ervoor. Online traffic en sales Black Friday De shoppers gebruiken steeds vaker hun mobiele devices zo blijkt. De traffic vanaf […]

Inbound Marketing Talks 5 – explainer video’s met Anthony Clifford

Header artikelen IMTalks - groen

IMT nummer vijf alweer. Feestje!;-). Nee, hoor doen we pas bij de tien. Deze week spraken we met Anthony Clifford van Sensiamedia. Zij maken een speciaal soort video met de naam uitleganimatie of explainimation video. Doel van dit type video is om complexe zaken zo eenvoudig mogelijk uit te leggen met behulp van animatie, voice-over en geluid. Explainer video’s zijn in elke fase van inbound marketing goed te gebruiken.    

Videomarketing in een inbound marketingstrategie

Videomarketing in inbound strategie

Naar aanleiding van Inbound Marketing Talks nummer 5 over uitleganimaties ging ik op zoek naar artikelen over videomarketing. Om te kijken hoe video past in een inbound marketingstrategie, over de structuur van een goede marketingvideo, andere manieren van hosten dan YouTube en om mooie voorbeelden te vinden. Hieronder vind je een selectie van de beste artikelen die ik vond. Video in een inbound marketingstrategie Wistia is een videohosting platform. Daarnaast is het bedrijf een uitgekiende inbound marketingmachine. In dit artikel […]